Tuesday, February 21, 2017

Vitamin Untuk Cikgu

Assalamualaikum semua,

Apa khabar hari ini untuk hari anda sebagai seorang cikgu? Penat kan bekerja walaupun hanya setengah hari. Nama saja setengah hari tetapi sebenarnya ramai cikgu yang selalu kerja lebih masa ataupun Overtime di sekolah. Terlampau banyak kerja yang perlu disiapkan seolah-olah kerja tu memang tak akan pernah selesai. Sampailah cikgu jadi stress. Masa inilah anda perlu cari apa Vitamin Untuk Cikgu.

Saya seorang cikgu. Mengajar mata pelajaran Bahasa Melayu Tahap 1. Mungkin ada yang memandang remeh dengan guru BM. Sedangkan menjadi guru bahasa itu bukanlah suatu yang mudah. Malah sangat mencabar.

Kerja cikgu di sekolah bukanlah setakat mengajar semata-mata. Guru perlu menyiapkan Rekod Pengajaran Harian, menyemak kerja murid, mentaksir murid, menjadi guru bertugas mingguan, guru bertugas RMT, menyediakan segala bahan bantu mengajar. Sekarang ini pula PAK21 sangat ditekankan. Ada sahaja benda baharu yang menambah beban fikiran dan stress untuk cikgu.

Tugas-tugas lain seperti guru kelas, guru RMT, guru pusat sumber, guru sukan, guru pengiring dan lain-lain (terlalu banyak untuk disenaraikan). Semuanya memerlukan masa dan tenaga guru. Penat tidak?

Bagi saya, bukan fizikal yang penat tetapi otak. Sampaikan selalu diserang migrain, rasa tidak bersemangat dan lesu. Penat mengajar itu memang lebih memenatkan daripada penat fizikal.

Apa tidaknya, pelanggan kita ialah murid-murid. Kalau murid Tahap 1 pula, memang akan jumpa pelbagai ragam. Sabarlah cikgu. Kita dalam bidang yang sama.

Cara Saya Untuk Mengurangkan Stress dan Kelesuan

Saya tahu kerja kita berat. Jadi saya amalkan vitamin yang dapat membantu saya mengurangkan keletihan mental dan fizikal. Vitamin yang dapat bantu cukupkan keperluan nutrisi harian. Vitamin yang dapat bantu saya kekal nampak muda. Hehe

Betul. Dalam gurau saya serius. Kita sebagai guru memang WAJIB amallan makan vitamin tau. Bila kita stress, itu akan membuatkan tubuh kita mudah jatuh sakit. Pelbagai penyakit mudah menyerang. Migrain dan sebagainya sehingga menjejaskan aktiviti harian kita.

Apa Vitamin Untuk Cikgu?

1. Vitalea - Multivitamin yang bantu cukupkan keperluan nutrisi tubuh. Bila amalkan secara konsisten, kajian menunjukkan mereka yang mengambil Vitalea jarang jatuh sakit.

2. B-Complex - Membantu melegakan stress.

3. Vitamin C SR - Membantu meningkatkan imun tubuh. Jadi kita tidaklah selalu demam dan selsema.

4. ESP - Protein untuk perbaharui sel-sel badan. Protein kan makanan sel. Nak kulit cantik amalkanlah selalu.

5. Perforance Drink - Lebih baik daripada minuman berkarbonat 100plus. Membantu agar lebih bertenaga dan tidak dehidrasi.

6. Ostematrix - Bantu kurangkan rasa lesu terutama apabila bangun pagi. Bantu untuk tidur dengan nyenyak. Kalsium yang menguatkan tulang. Tidaklah berisiko untuk Osteoporosis.

Semua yang saya sebutkan di atas ini hanyalah cadangan dan penerangannya adalah sepadat yang mungkin. Setiap vitamin di atas sebenarnya memberikan banyak kebaikan untuk anda.

Kalau anda mampu untuk membeli dan mengamalkan VIVIX Shaklee, maka anda dapat kebaikan berkali ganda kerana Vivix adalah Tonik Ajaib Shaklee yang insyaAllah membantu pelbagai masalah dan penyakit. Tapi ingat, Shaklee bukanlah ubat tetapi supplemen / makan tambahan.

Mengapa mesti memilih VITAMIN SHAKLEE ?

✔ Halal
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke 016-8427520 (Pn.Farizah)

PENGEDAR SHAKLEE RANAU SABAH

COD SHAKLEE Area Kg Kituntul Baru, Kg Silou, Kg Matan, Kg Paka 2, Kg Kiaburi, Kiaburi Plaza, Kg Puru-Puru, Hospital Ranau, KKIA Ranau, Jabatan Kesihatan Ranau, Kundasang dan seluruh kawasan berhampiran.

No comments:

Post a Comment