Tuesday, February 14, 2017

Jerawat Keluar Banyak Apabila Makan Alfalfa Shaklee

Jerawat Keluar Banyak Apabila Makan Alfalfa Shaklee

Assalamualaikum dan selamat pagi

Sekarang ini dalam perjalanan hendak ke sekolah. Memandangkan saya jadi penumpang selepas 2 hari memandu sendiri ke sekolah, maka sempatlah buat satu entri pagi ni. Hehe. Saja nak kongsi sebab perjalanan ke sekolah ambil mada 1 jam. Jauh kan. Sekolah pedalaman katakan. Pedalaman 1 sajalah.

Baiklah, pagi ini saya hendak berkongsi pasal jerawat dan alfalfa. Memandangkan bulan ni Promosi gempak Alfalfa Shaklee Beli satu percuma Satuuu! Nanti beli tau.

Saya sebenarnya makan hampir kesemua vitamin Shaklee tetapi tidaklah ambil serentak semuanya sekali dalam satu masa. Cuma itulah, kita ni bila sudah sibuk memanjang, makan nasi pun boleh lupa apatah lagi nak makan vitamin. Siapa sama macam saya? Hehe.

Baik, dijadikan cerita. Hari tu saya tengok alfalfa saya sudah tamat tarikh luput @ expired. Bukan saja lebih 6 bulan dari tarikh luput tapi sejak Disember 2016 lagi. OMG sayangnyaaa. Sekarang Januari 2017, kiralah sudah berapa lama luput. Rugi saya asyik lupa makan. Nasib baiklah tinggal sikit.

Jadi saya pun bukalah botol Alfalfa yang baru. Maklumlah, saya kan pengedar Shaklee. Jadi ada ready stock vitamin Shaklee di Ranau. Jadi orang-orang Ranau bolehlah cari saya kalau cari siapa Pengedar Vitamin Shaklee ya.

Saya pun makanlah 3 biji Alfalfa. Ambil dos yang kecil dulu walaupun boleh ambil sampai 10 biji sehari. Saya sebenarnya juga selalu tidak disiplin minum air cukup 3 liter sedangkan itu wajib bagi saya. Selalu dalam 2 liter sehari saya minum..iskk..

Sebab itulah juga ambil vitamin sikit dulu. Susah kalau jenis lupa minum air ni. Kalau kita makan dos vitamin yang besar kena minum air dalam kuantiti yang banyak juga tau. Tapi janganlah melampau sampai 10 liter sehari pula kan.

Oklah. Selepas lebih kurang 4 hari makan Alfalfa, saya perasan yang jerawat saya keluar agak banyak. Dagu, pipi semua timbul jerawat. Jerawat batu pula tu. Aduh. Nasib baik ada Nutriwhite Shaklee. Skincare yang saya guna. Alhamdulillah cepatlah surut jerawat. Parut bekas jerawat pun cepat hilang.

Kenapa ya jerawat saya keluar bila makan Alfalfa?

Inilah yang kita panggil healing crisis. Banyak juga tanda lain healing crisis. Antaranya,

Keluar jrawat

Rasa pening kepala

Keluar bintik-bintik kecil pada muka

Hidung berair (ini sebab anda ada resdung)

Gatal-gatal pada muka terutama kawasan hidung

Tapi saya tak risau. Sebab saya tahu ini healing crisis. Jadi saya berusaha untuk disiplinkan diri minum cukup 3 liter setiap hari. Anda boleh ambil 1 liter untuk setiap 25kg berat badan anda. Berat saya 51kg. Oklah kan ambil 3 liter walaupun 2 liter pun dah sesuai dengan saya.

Jadi kalau anda juga mengalami healing crisis keluar jerawat macam saya setelah mengambil Alfalfa Shaklee atau mana-mana vitamin Shaklee yang lain, jangan risau tau.

Itu merupakan proses penyembuhan yang biasa walaupun tidak sama keadaannya bagi setiap individu.

Disebabkan Alfalfa bertindak sebagai detox, ia mengeluarkan segala toksin di awal pengambilan Alfalfa ini. Teruskan sahaja pengambilan Alfalfa Shaklee anda.

Apa kelebihan Alfalfa yang buat kita wajib ambil Alfalfa setiap hari?

Kelebihan Dan Kebaikan Alfalfa Shaklee /Alfalfa Complex Shaklee

Paling Utama : Mencuci hati, darah dan usus – ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.

Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut – Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Menyingkirkan lemak dan kolesterol – kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

Melawan tumor – Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

Melegakan keletihan – Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

Mencegah/ merawat atritis – Melegakan sakit atritis dan kesakitan.

Selain daripada kebaikan yang saya sebutkan di atas, ada lagi tau.

Legakan sakit-sakit sendi dan belakang.

Membantu hilangkan kelesuan dan tekanan.

Memberi kelegaan semasa period.

Membantu Merawat arthitis.

Membantu Merawat athma Mencuci usus bagi membuang toksik.

Membantu membuang angin dalam badan.

Membantu mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor.

Meneutralkan asid dalam badan.

Membantu masalah keputihan pada wanita.

Membesar dan menegangkan payudara.

Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri.

Memulihkan urat selepas bersalin.

Milk booster Membantu masalah penghadaman dan pencernaan.

Meningkatkan stamina lelaki.

Membantu Melegakan masalah sembelit.

Sudah baca? Apalagi, cepat-cepat dapatkan 1 botol Alfalfa Shaklee untuk anda.

Mengapa mesti memilih VITAMIN SHAKLEE ?

✔ Halal
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke 016-8427520 (Pn.Farizah)

COD SHAKLEE Area Ranau, Sabah. Kg Kituntul Baru, Kg Silou, Kg Matan, Kg Paka 2, Kg Kiaburi, Kiaburi Plaza, Kg Puru-Puru, Hospital Ranau, KKIA Ranau, Jabatan Kesihatan Ranau, Kundasang dan seluruh kawasan berhampiran.

No comments:

Post a Comment