Tuesday, October 15, 2013

Healing Krisis (Krisis Penyembuhan)

Vitamin Shaklee berbahaya? Mempunyai kesan sampingan yang sangat teruk??

Pernah tak anda
mendengar kata-kata ini? Dengar daripada orang lain..? Ataupun anda sendiri merasai simptom-simptom yang agak pelik dan luar daripada biasa apabila mula memakan vitamin Shaklee?


Mungkin anda ada merasai simptom-simptom yang merisaukan anda..yang membuatkan anda berasa tidak selesa..berasa tidak selamat.. antara simptom2 itu pula ialah :

  • Berasa pening kepala..
  • Loya..
  • Muntah-muntah..
  • Sakit Perut dan cirit birit..
  • Rasa kebas-kebas sendi..
  • Badan sakit-sakit...berasa sangat tidak selesa..

dan macam-macam lagi...lantaran itu, anda berasa RISAU dan menganggap vitamin Shaklee berbahaya serta mempunyai kesan sampingan yang mungkin mengancam nyawa anda..



Tidak...usah berfikir sedemikian. Usah menuduh secara melulu kerana Shaklee memegang 3 konsep utama iaitu 'Selamat, Berkesan dan Semulajadi'. Wajarkah vitamin yang telah bertahan selama lebih 50 tahun masih wujud di pasaran sekiranya benar ia memberi kesan sampingan yang buruk dan berbahaya kepada para pengguna? 



Saya adalah Pengedar Shaklee. Memang saya katakan ianya selamat. Mungkin anda fikir, memanglah saya berkata demikian kerana risau jika tiada pelanggan yang ingin membeli vitamin daripada saya sekiranya saya katakan ianya tidak selamat. TIDAK sama sekali.



Saya bukan sahaja pengedar Shaklee tetapi juga PENGGUNA SETIA vitamin Shaklee sejak saya mula mengambil set menyusu pada bulan Mac 2013..dan kini sudah lebih setahun saya mengamalkan supplemen Shaklee.



Malah sepanjang saya mengandung anak kedua, saya langsung tidak mengambil ubat-ubatan yang dibekalkan oleh klinik. Baby saya yang lahir pada 14.04.14 yang lalu adalah baby Shaklee. 100% saya amalkan supplemen Shaklee (Set Hamil), malah ketika saya demam semasa mengandung sekalipun, saya tetap tidak memakan ubat yang diberikan oleh doktor. Cukup dengan mengambil Performance Drink sahaja, dan demam saya kebah dalam masa 2 hari. Alhamdulillah.



Jangan risau, vitamin Shaklee adalah selamat..selamat diambil oleh semua golongan yang berumur 1 tahun dan ke atas.



Baiklah. Sekiranya vitamin Shaklee selamat, mengapa pula masih ada orang yang merasai simptom2 tadi?



Pernahkah anda mendengar tentang krisis penyembuhan ataupun 'healing crisis'? Kemungkinan besar simptom-simptom yang anda rasakan itu ialah healing crisis yang mana membantu anda dalam proses pemulihan masalah / penyakit yang sedang anda hadapi. 



Jom ketahui lebih lanjut mengenai 'Healing Crisis' ini..




Tanda-tanda & Penyebab Krisis Penyembuhan (Healing Crisis)


Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom:


  • Krisis Penyembuhan Sakit kepala yang melampau: Penyebab Tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin.

  • Krisis Penyembuhan Demam, tidak cukup rehat : Penyebab Meningkatkan metabolisma, merangsang fungsi imunisasi badan.

  • Krisis Penyembuhan Cirit-birit, meningkatkan pergerakan usus, najis berbau, air kencing berbau : Penyebab Petanda bagi menyahtoksin, menghimpunkan bahan buangan dan sisa-sisa dalam usus besar.

  • Krisis Penyembuhan Kembung perut : Penyebab Sistem penghadaman yang lemah.

  • Krisis Penyembuhan Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir : Penyebab Fungsi hati yang lemah, usus besar yang tidak sihat.

  • Krisis Penyembuhan Penghasilan lendir seperti selsema, kahak : Penyebab Fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak juga adalah petanda bagi menyahtoksin.

  • Krisis Penyembuhan Pendarahan Hidung : Penyebab Mungkin petanda bagi kekurangan darah.

  • Krisis Penyembuhan Rasa sakit pada otot dan sendi : Penyebab Badan berasid, toksin terkumpul dibahagian yang sakit.

  • Krisis Penyembuhan Peningkatan rasa sakit di sebahagian badan yang bermasalah : Penyebab Mempercepatkan krisis penyembuhan.

  • Krisis Penyembuhan Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif : Penyebab Sistem saraf yang lemah.

  • Krisis Penyembuhan Kitaran haid yang tidak menentu : Penyebab Hormon yang tidak seimbang/ penyakit buasir perubahan waktu kitaran haid, kegatalan pada alat sulit,penghasilan lendiran yang banyak.

  • Krisis Penyembuhan Lapar, Pening : Penyebab Tekanan darah rendah, anemia.

  • Krisis Penyembuhan Loya, sembelit, tersedu : Penyebab Sistem hadaman yang lemah, masalah hati.

  • Krisis Penyembuhan Edema (membengkak) : Penyebab Masalah buah pinggang.

Rujukan: Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity



Sekiranya anda mengalami 'Healing Crisis' setelah mula mengamalkan supplemen Shaklee, anda MESTI teruskan pengambil vitamin seperti biasa dan jangan berhenti.




Healing Crisis ini akan berhenti dan hilang sendiri bergantung kepada badan seseorang. Kadang2 ada individu yang langsung tidak mengalami healing crisis. Ada pula yang mengalaminya selama seminggu, 2 minggu dan lebih.




Sudah ramai customer saya yang mengadu kepada saya mengenai perkara ini dan saya telah menerangkan mengenai 'healing crisis' atau proses pemulihan ini.




Alhamdulillah...setelah meneruskan pengambilan, mereka akhirnya berasa semakin sihat dan healing crisis yang dialami juga hilang.




Jika anda ada sebarang pertanyaan, bolehlah hubungi saya melalui sms/whatsapp : 016-8427520



Pengedar Sah Shaklee seluruh Malaysia


Pn. Farizah Hamid
ID : 924243

No comments:

Post a Comment