Tuesday, February 14, 2017

Apakah Kebaikan Mengambil Supplemen

Apakah Kebaikan Mengambil Supplemen?

Assalamualaikum semua,

Tiap hari saya berkongsi testimoni tentang penyakit yang sembuh dengan pengambilan supplemen Shaklee. Saya sangat suka sharing pasal Shaklee kerana terlalu banyak kebaikan yang anda akan dapat. Begitu juga dengan saya. Sebab itulah saya sayang dan cintakan Shaklee. Hehe

Bila selalu berkongsi tentang kebaikan Supplemen Shaklee, terus ada yang tertanya-tanya atau berfikir, adakah orang yang sakit sajakah perlu makan Supplemen Shaklee? Malah ada juga yang cakap vitamin Shaklee ini adalah Ubat. Apatah lagi vitamin Shaklee sudah membantu ramai orang sembuh dari penyakit malah ada yang sembuh serta bebas dari kanser!

Tidak, bukan begitu. Jangan sesekali katakan yang vitamin Shaklee ini UBAT. Itu salah sama sekali.

Supplemen / vitamin Shaklee ini adalah makanan tambahan. Semua orang dan semua peringkat usia boleh makan kecuali bayi di bawah umur setahun dan mereka yang ada masalah tertentu seperti SLE, Thalasemia dan lain-lain. Kena tahu juga masalah badan anda agar kami pengedar Shaklee boleh maklumkan apa yang anda tidak boleh ambil.

Ada yang merasa dia tidak mampu untuk membeli semua vitamin Shaklee sekaligus. Jangan risau, malah tidak perlu pun anda makan semua jenis vitamin dalam satu masa secara serentak.

Pertama sekali anda kena tahu, ada vitamin asas yang paling utama diperlukan oleh badan kita memandangkan badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin itu sendiri.

Saranan saya ialah anda mulakan dengan 4 jenis Vitamin Asas ini. Apa dia?

Vitalea
Ini ialah multivitamin. Semua orang memerlukan vitamin dan mineral lengkap. Tapi bukan semua orang mendapatnya 100% daripada pemakanan harian. Jadi, anda masih perlu lengkapkan keperluan tersebut dengan pengambilan multivitamin.

ESP
Esp adalah protein daripada tumbuhan soya. Kalau saya sebut protein, terutama ketika mengajar murid tentang Piramid Makanan, seringkali murid keliru antara fungsi dan kepentingan Protein dan Karbohidrat.

Anda harus tahu bahawa protein ini fungsinya membina otot. Membantu pembesaran. Bagi anda yang aktif dalam sukan bina badan, anda mesti ambil banyak protein kan?

Bagi yang tidak terlibat dengan sukan bina badan pun masih perlu ambil protein juga tetapi tidaklah sebanyak yang diambil oleh orang bina badan ni.

Ramai sukakan ESP Shaklee sebab ianya membantu melawakan kulit, bantu atasi masalah gastrik dan mengurangkan kolestrol. Paling penting, ia adalah protein soya NON-GMO.

Vitamin C
Ingat C ingat Cantik. Jangan lupa. Ingat tu. Jadi bila anda hendakkan kulit cantik, jangan lupa ambil Vitamin C. Semestinya kalau memilih jenama Vitamin C, pilihlah yang terbaik iaitu Vitamin C Shaklee.

Vitamin C penting untuk kulit yang cantik. Tapi bukan itu saja. Vitamin C juga penting untuk antioksidan selain meningkatkan pertahanan tubuh badan untuk melawan penyakit. Selalu selsema? Amalkanlah Vitamin C Shaklee.

Vitamin C Shaklee ada 2 jenis ya. Vitamin C Sustained Released 500 dan Vitamin C Chewable 100g. Mana satu paling sesuai dengan kanak-kanak? Pilihlah Vitamin C Chewable.

Omega Guard
Omega Guard shaklee adalah minyak ikan yang hanyir kalau dikunyah. Bau ikan sangat kuat tapi anak saya yang berumur 5 tahun sangat suka kunyah dan makan Omega Shaklee. Sejak umur 2 tahun lagi sudah pandai mengunyah.

Omega Shaklee membantu mengekalkan tekanan darah pada paras yang normal. Juga membantu mengawal paras kolestrol. Kalau anda ada masalah gout, anda amalkan makan Omega sekali dgn Alfafa. InsyaAllah masalah Gout dapat diatasi jika anda disiplinkan diri untuk makan kedua-dua vitamin ini secara istiqamah.

Mengapa mesti memilih VITAMIN SHAKLEE ?

✔ Halal
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke 016-8427520 (Pn.Farizah)

PENGEDAR SHAKLEE Ranau, Sabah. AREA COVER : Kg Kituntul Baru, Kg Silou, Kg Matan, Kg Paka 2, Kg Kiaburi, Kiaburi Plaza, Kg Puru-Puru, Hospital Ranau, KKIA Ranau, Jabatan Kesihatan Ranau, Kundasang dan seluruh kawasan berhampiran.

1 comment: