Tuesday, February 14, 2017

Bagaimana Hendak Tahu Dos Vitamin Diambil Mencukupi

Bagaimana Hendak Tahu Dos Vitamin Diambil Mencukupi?

Seringkali ada yang mengambil makanan tambahan @ supplemen tetapi masih ragu tentang cara pengambilan yang betul. Berapa biji sehari perlu diambil agar ia mencukupkan keperluan harian.

Sebenarnya apa yang tertulis pada botol vitamin Shaklee itu adalah aturan pengambilan yang sesuai untuk semua yang sudah mula mengamalkan pengambilan supplemen. Walaubagaimanapun, keperluan ataupun dos vitamin boleh ditambah jika anda sedang sakit, kurang sihat ataupun berasa tidak sedap badan.

Jika  anda masih mengalami sakit sengal badan,lenguh-lenguh sendi,susah buang air besar atau sembelit, selalu pening kepala, susah tidur dan cepat lesu, anda perlu kenalpasti cara pengambilan vitamin anda.

Besar kemungkinan dos kalsium magnesium yang terdapat dalam OSTEMATRIX yang sedang anda makan adalah tidak mencukupi untuk keperluan tubuh anda ketika ini.

Kita perlu tahu bahawa keperluan vitamin bagi setiap individu adalah TIDAK SAMA sebagaimana tidak samanya cop ibu jari setiap orang.

Dos dan keperluan vitamin juga adalah bergantung pada umur, jantina dan jenis pekerjaan. Dos biasa di botol adalah untuk mereka yang diet seimbang dan untuk 'maintenance'.

Jika seseorang itu sudah berumur melebihi 35 tahun serta mgalami sakit sengal badan, pinggang dan tumit , maka adalah dicadangkan untuk mengambil dos lebih tinggi. Master Shaklee panggil ia 'Mega Dosing'. Bukan 'over dosing' sebagaimana ubatan lain.

Perkongsian daripada Master Haji Roslan, beliau sendiri mengamalkan 6 biji Ostematrix sebelum tidur (umur 50an). Kadang-kadang beliau akan ambil Ostematrix Shaklee selepas sarapan pagi jika beliau melakukan kerja-kerja berat.

Master Haji Roslan sudah mengamalkan semua vitamin Shaklee dengan dos yang tinggi ini selama 26 thn dan ia selamat. Alhamdulillah..

Anda seharusnya YAKIN dan PERCAYA dengan LANDMARK STUDY terhadap vitamin Shaklee. Kenapa harus ragu-ragu?

Jika anda ingin mencuba dan mendapatkan Ostematrix Shaklee sebagai supplemen kalsium untuk anda, saya adalah orang yang tepat untuk anda hubungi.

Mengapa mesti memilih VITAMIN SHAKLEE ?

✔ Halal
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========

☎ Call/ SMS/WhatsApp/ Taip ke 016-8427520 (Pn.Farizah)

COD Shaklee Area Ranau, Sabah.
Kg.Kituntul Baru, Kg.Silou, Kg Paka 2, Kg Puru-Puru, Hospital Ranau, Wad Bersalin Hospital Ranau, Klinik Ibu dan Anak Ranau, Kundasang, Kg Lohan, Kiaburi Plaza, Kg Matan, Ujana Prima, Taman Saujana dan kawasan berhampiran.

3 comments:

  1. Betul tu kena ambik lebih ikut keperluan badan dan diet setiap org tak seimbang..minimum adalah ikut pada botol..good sharing dear

    ReplyDelete
  2. Saya makan 4 biji sebelum tidur. Memang best ja tidur

    ReplyDelete