Tuesday, January 26, 2016

Pengedar Shaklee Ranau dan Seluruh Sabah : Demam Semasa Hamil

Assalamualaikum semua..

Hari ni badan tak berapa sihat rasanya. Rasa macam nak demam..pening kepala..badan pun lenguh-lenguh.

Bila begini, teringat pula performance drink shaklee. Nyum-nyum sedaapp diminum terutama bila sejuk.

Kenapa performance drink? Sebab dulu masa mengandungkan anak kedua, saya pernah demam masa kandungan berusia 28 minggu. Masa tu esoknya buka sekolah. Gara-gara demam dan esoknya buka sekolah, terpaksalah saya merajinkan diri pergi ke hospital walaupun malas yang amat sangat.

Dalam fikiran asyik fikir ayat macamana nak minta MC dari doktor. Hehe. Akhirnya bila masuk jumpa doktor, doktor cek suhu badan. 38+ darjah celsius. Doktor cakap, eh tingginya suhu. Ibu mengandung bahaya kalau demam tinggi gini. Takut nanti boleh terberanak awal.

Takut juga dengar. Doktor bagitau lagi kena admit masuk wad. What? Saya tak nak bermalam di wad. Huhu..

Buat muka minta kesian dan bagitau doktor saya nak berehat di rumah saja. Doktor bagi tapi dengan syarat tandatangan surat yang menyatakan kita tanggung risiko sendiri.

Saya setuju. Dan paling happy bile doktor sendiri cakap, kerja tak?saya bagi awak MC dua hari. Yiihaa..jadi tak payah la saya meminta-minta MC. Hehe

Dah dapat MC. Bila keluar, masa tu dah rehat. Jadi farmasi dah tutup. Saya malas nak menunggu farmasi buka jadi preskripsi ubat yang doktor bagi saya biarkan saja. Tak ambil ubat tu..

Sampai rumah,maka saya pun minumlah performance drink shaklee dengan sekerap-kerapnya. Bahaya? Langsung tak bahaya malah sangat selamat. Sangat digalakkan untuk elak dehidrasi. Malah kalau kencing kotor pun kita digalakkan minum performance drink ni tau.

Haa..alhamdulillah 1 malam saja demam saya dah kebah. So hari kedua MC cuma berehat saja di rumah. Alhamdulillah tak payah pun ambil ubat kan..

Jadi kalau anda salah seorang ibu mengandung yang sedang demam tapi tak nak makan ubat, cubalah performance drink shaklee. Boleh hubungi saya,0168427520. Saya pengedar shaklee Ranau dan seluruh Malaysia.

Kalau berdekatan dengan branch shaklee, gunakan id saya 924243 Farizah Hamid untuk membeli performance drink atau mana-mana vitamin shaklee dengam harga ahli. Jimat banyak tau. Nak daftar ahli shaklee pun boleh. Gunakan saja id saya tu ok.

Apa-apapun saya doakan anda sihat segera dan baby sentiasa selamat..

Jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment