Monday, June 2, 2014

B-Complex Shaklee




Vitamin B Penting untuk Kesihatan yang baik

Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.



B yang Lengkap dan Seimbang


B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

• B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan  menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*

• Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.


1. Kenapa vitamin B-Complex Shaklee istimewa dan berbeza daripada B-Complex yang lain di pasaran?




B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik yang semulajadi dan 100% Biotin.



Asid folik yang digunakan adalah semulajadi dan dicipta oleh saintis Shaklee yang pertama seumpamanya di dunia. Ianya dihasilkan dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.


Asid folik semulajadi biasa tidak mudah diserap oleh tubuh kita dan 99% asid folik di pasaran terkini bersifat sintetik, dan bukannya semulajadi seperti yang ada di dalam Vitamin B Complex Shaklee. 


Vitamin B adalah vitamin larut-air. Oleh sebab itu, sebarang lebihan akan terus disingkirkan melalui sistem pencernaan (sebab itu air kencing kita akan berwarna kekuningan sekiranya mengambil vitamin B). Jika tidak berwarna kekuningan itu bermakna anda mengalami kekurangan Vitamin B.


Tetapi, harus diingat bahawa pengambilan berlebihan pun tidak bagus sebab ia akan memberi bebanan lebih kepada buah pinggang kita. Itu sebabnya Shaklee memastikan produk-produk mereka adalah seimbang dengan melakukan 83,000 ujian kualiti (QC test) setahun.



2. Apakah kelebihan dan kebaikan B-Complex Shaklee ini?


1) Menukarkan makanan kepada tenaga


B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.



2) Melawan Tekanan

B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.


3) Membantu Tumbesaran

B Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.


4) Kesihatan Rambut

B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.


5) Kesihatan Mata

B Complex Shaklee mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.


6) Mengurangkan risiko mendapat anemia

B Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.


7) Meredakan Senggugut

B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.


8) Mengurangkan risiko mendapat Perleche

B Complex Shaklee boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis), jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.


9) Detoksifikasi

Meredakan Alahan.



3. Apakah kesan apabila tubuh badan kekurangan B-Complex?


1. Mudah tertekan (stress).

2. Mudah letih / berasa lesu / tidak bermaya.

3. Sembelit.

4. Murung.

5. Sembelit.

6. Kurang fokus.

7. Cepat marah / terasa hati.

8. Kurang berselera.


4. Siapa yang boleh mengambil vitamin B-Complex ini?

B-Complex ini boleh diambil oleh kanak-kanak, remaja, orang dewasa dan ibu hamil khususnya.


5. Kenapa ada yang mengadu B-Complex Shaklee nie agak berbau pelik?


Sesetengah orang sangat sensiti dengan sesuatu bau. Bagi saya, saya tidaklah terganggu dengan bau B-Complex Shaklee ni. Buka penutup, ambil sebiji, suap mulut then minum air. Takda nak hidu2 lagi dah. Mungkin sebab itu la saya tak perasan sangat macamana bau B-Complex Shaklee nie...


Oklah..Vitamin Shaklee ni semua 100% semulajadi. Tiada sebarang perasa atau bahan pengawet tambahan yang dicampurkan. Semuanya adalah sumber semulajadi (tumbuh-tumbuhan bukan GMO : Genetically Modified Organic)termasuklah B-Complex sendiri.


Bau unik ini sebenarnya adalah dari Thiamin, salah satu komponen vitamin B-Complex.


Bau ni juga membuatkan bau kencing berbau lain daripada biasa.


Tipsnya ialah, anda boleh simpan vitamin dalam peti sejuk. Bukan di bahagian freezer tau. Simpan dalam peti sejuk, bau tak akan terhidu sangat malah khasiat vitamin dijamin terpelihara.


6. Kesan sampingan makan B-Complex Shaklee


Sesetengah orang akan semakin bertambah selera makan apabila mengambil vitamin B-Complex (sebab itulah B-Complex adalah salah satu vitamin yang dicadangkan dalam set tambah berat shaklee).


Walaupun begitu, badan orang tak sama. Ada yang semakin bertambah seleranya, ada juga yang rasa biasa-biasa saja. 


Selain itu, ada juga yang berasa panas, tekak terasa haus dan sebagainya. Tapi tak semestinya sama untuk semua orang.


Kadang2, pengambilan suatu vitamin itu akan menyebabkan Healing Crisis. Namun, anda perlu meneruskan pengambilan vitamin dan healing crisis itu akan hilang dengan sendirinya.



Jika anda teringin hendak mencuba vitamin B-Complex Shaklee, segera hubungi saya.



Pengedar Sah Shaklee anda :

Pn. Farizah Hamid

ID : 924243

SMS/Whatsapp 016-8427520

COD Area Kota Kinabalu : Putatan, Petagas, Kepayan


ATAU



Hubungi wakil pengedar Shaklee kami yang berhampiran anda.


No comments:

Post a Comment